شعار 'زنده باد ایران' در بولیوی طنین انداز شد
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری در نخستین مرحله از سفر به سه كشور آمریكای لاتین به همراه هیاتی عالی‌رتبه بعدازظهر سه شنبه به وقت محلی وارد لاپاز پایتخت بولیوی شد و در فرودگاه بین‌المللی این شهر از سوی 'اوو مورالس' همتای بولیویایی خود مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

مراسم استقبال رسمی از رییس جمهوری ایران كه به طور زنده از تلویزیون بولیوی نیز پخش می‌شد، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و بولیوی، رییسان جمهوری مقامات عالیرتبه دو كشور را به یكدیگر معرفی كردند.

استقبال گرم و پرشور مردم بولیوی نیز در میدان دولت این شهر و در مقابل كاخ ریاست جمهوری این كشور بسیار چشمگیر بود.

مردم بولیوی با در دست داشتن تصاویری از دكتر احمدی‌نژاد و مورالس و با سر دادن شعارهای زنده باد ایران و زنده باد بولیوی از رییس‌جمهوری اسلامی ایران استقبال كردند و دكتر احمدی‌نژاد نیز دقایقی به ابراز احساسات پرشور آنان پاسخ گفت.

رییس جمهوری كشورمان پس از دیدار خصوصی با همتای بولیویایی خود و برگزاری مذاكرات مشترك هیات های عالیرتبه دو كشور، در ضیافت نهار رسمی مورالس كه به افتخار حضور وی در این كشور برگزار شده بود، شركت كرد.

در مذاكرات مشترك هیات های عالیرتبه ایران و بولیوی نیز رییسان جمهوری دو كشور بر لزوم همگرایی بیش از پیش كشورهای مستقل و عدالت طلب در مسیر پیشرفت و سازندگی تاكید كردند.

رییسان جمهوری ایران و بولیوی یادآور شدند: دولت‌ها و ملت‌های عدالت‌طلب، آزادی‌خواه و ضد امپریالیستی باید دربرابر فشارها و زیاده‌خواهی قدرت‌های استكباری در كنار یكدیگر بوده و همه توان و ظرفیت‌های خود را در مسیر پیشرفت و توسعه یكدیگر به كار گیرند.

احمدی نژاد و مورالس همچنین بر لزوم توسعه و گسترش روابط و مناسبات همه جانبه میان تهران – لاپاز تأكید كردند.

همچنین روز گذشته با حضور رییسان جمهوری دو كشور، یك یادداشت تفاهم همكاری در زمینه مبارزه با قاچاق مخدر، داروهای روانگردان و پیش‌سازها با هدف تقویت و توسعه همكاری میان دو كشور در زمینه مبارزه با تولید، توزیع، قاچاق و سوء مصرف مواد روانگردان و پیش‌سازها به امضای وزیران امور خارجه دو كشور رسید.

پس از امضای این یادداشت تفاهم همكاری احمدی نژاد و مورالس در كنفرانس مطبوعاتی مشترك شركت كردند.

احمدی نژاد تاكید كرد كه جمهوری اسلامی ایران و بولیوی، دو كشور مستقل و با سابقه تمدنی بسیار طولانی هستند كه تصمیم گرفته اند، روی پای خود بایستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: دو كشور و دولت های ایران و بولیوی مصمم هستند در راستای پیشرفت و توسعه همه جانبه و تأمین عدالت، آزادی و حقوق ملت‌های خود با استفاده از منابع طبیعی و نیروی انسانی به پیشرفت و آبادانی برسند، اما امروز كسانی كه فرصت استعمار را از دست داده‌اند با پیشرفت ملت‌های آزاده همچون ایران و بولیوی مخالف هستند.

وی با بیان این كه استقلال، عدالت و آزادی همواره دشمنان زیادی داشته و دارد، گفت: دولت‌ها و گروه‌هایی كه به حق خود قانع نبوده و با زیاده‌خواهی دست در جیب سایر ملت‌ها دارند، با پیشرفت، آزادی و استقلال ملت‌ها مخالف هستند.

احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری بولیوی را فردی مردمی، انقلابی و آماده فداكاری برای پیشرفت ملت بولیوی توصیف كرد.

وی با تأكید بر روابط صمیمانه میان دو كشور اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران و بولیوی آگاهانه و با برنامه‌ریزی گام به گام در جهت توسعه روزافزون مناسبات همه جانبه حركت می‌كنند.

رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: همكاری‌های میان دو كشور مطمئنا به نفع دو ملت و همه ملت‌های مستقل جهان خواهد بود.

وی تصریح كرد: دو ملت ایران و بولیوی در جبهه ملت‌های مستقل و در برابر زیاده‌خواهان و امپریالیسم هستند و خوشحالیم كه امروز ملت بولیوی با دولت و رییس‌جمهوری انقلابی، بسرعت در مسیر پیشرفت حركت می‌كند و آرزومندیم كه همه اهداف دولت و ملت بولیوی به خوبی و به صورت كامل محقق شود.

رییس‌جمهوری همچنین ضمن اظهار خرسندی از این كه سفر وی به بولیوی در آستانه جشن ملی و باستانی این كشور كه بیش ازپنج 5 هزار سال سابقه تاریخی دارد، انجام شد، یادآور شد: جشن‌های باستانی در ایران از جمله نوروز سرشار از محبت، دوستی، عشق و در جهت همدلی و همبستگی بوده و به نوعی جشن انسانیت و زیبایی‌ها است.

*** دولت و ملت بولیوی در كنار دولت و ملت ایران است

'اوو مورالس' رییس‌جمهوری بولیوی نیز در این مراسم ضمن اظهار خرسندی از سفر احمدی‌نژاد به این كشور گفت: جمهوری اسلامی ایران كشوری است كه ملت و دولت بولیوی در زمینه‌های گوناگون اعتماد بسیار زیادی به آن دارند و در مسیر مبارزه با امپریالیسم كارهای فراوانی می‌توانند با یكدیگر انجام دهند.

رییس‌جمهوری بولیوی افزود: ملت‌هایی كه در مسیر آزادی گام برمی‌دارند، همواره از سوی زیاده‌خواهان و مستكبران مورد هجمه و اتهام قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: امروز شاهد هستیم كه هجمه بسیار گسترده‌ای نسبت به رییس‌جمهوری ایران در رسانه‌های مختلف جهان شكل گرفته است اما دكتر احمدی‌نژاد باید بداند كه در این راه تنها نبوده و ملت بولیوی در كنار او و ملت ایران قرار دارد.

رییس‌جمهوری بولیوی همچنین با بیان این كه در سال‌های اخیر پیشرفت‌های گسترده‌ای در روابط همه جانبه میان ایران و بولیوی صورت گرفته است، از جمهوری اسلامی ایران بخاطر عزم جدی بر گسترش روابط و انتقال تجربیات و فناوری از این كشور به بولیوی قدردانی كرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران پس از مذاكرات و بررسی چگونگی توسعه روابط و مناسبات همه جانبه میان دو كشور، بامداد امروز /چهارشنبه/ با بدرقه رسمی همتای بولیویایی خود این كشور را به منظور شركت در اجلاس توسعه و محیط‌ زیست، به مقصد ریودوژانیرو در كشور برزیل ترك كرد.

احمدی‌نژاد در دومین مرحله از سفر به آمریكای لاتین به منظور شركت در اجلاس جهانی ریو+20 با موضوع توسعه و محیط زیست، ساعاتی پیش وارد ریودوژانیرو برزیل شد و در بدو ورود مورد استقبال محمدجواد محمدی‌زاده معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان محیط زیست، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل و جمعی از مقامات برزیل قرار گرفت.

اجلاس جهانی توسعه و محیط‌ زیست قرار است در سالن ریو سنتر امروز با حضور سران كشورهای مختلف جهان كار خود را آغاز كند.

احمدی نژاد را در جریان سفر پنج روزه به آمریكای لاتین، 'علی اكبر صالحی' وزیر امورخارجه، 'حمید بقایی' معاون اجرایی رییس جمهوری و 'علی سعیدلو' معاون امور بین الملل رییس جمهوری همراهی می كنند.

رییس جمهوری اسلامی ایران قرار است پس از شركت در اجلاس

ریو+ 20 در برزیل برای دیدار و گفت و گو با همتای ونزوئلایی خود به كاراكاس پایتخت ونزوئلا سفر كند.

سیام**7378**1336





:: برچسب‌ها: رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: